Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Για τον δρόμο Καλλονή - Σίγρι και το Λιμάνι: Αισιοδοξούμε και περιμένουμε!...


E, αν δεν γίνουν τώρα, δεν θα γίνουν ποτέ!Για τα μεγάλα έργα του Σιγρίου το λέμε αυτό, για τα έργα πνοής που περιμένουμε πολλά - πολλά χρόνια τώρα και συγκεκριμένα για το ΛΙΜΑΝΙ του Σιγρίου και για τον ΔΡΟΜΟ Καλλονή - Σίγρι.
Τώρα είναι η ώρα! Όχι μόνο γιατί βαρεθήκαμε να τα περιμένουμε να... “ωριμάσουν”, αλλά γιατί υπάρχουν (επιτέλους!!) όλες οι αντικειμενικές και οι υποκειμενικές προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθούν αυτά τα έργα!
Οπότε, αισιοδοξούμε πολύ και περιμένουμε με ανυπομονησία την έναρξη των εργασιών.
Η αισιοδοξία μας αυτή, όλων των Σιγριανών, στηρίζεται σε τρεις βασικούς λόγους:
  • Τα έργα είναι αναγκαία - και με το παραπάνω,
  • Οι μελέτες είναι έτοιμες (ή έχουν προχωρήσει πολύ), και
  • Υφυπουργός στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων είναι ο Νίκος Σηφουνάκης.
Ας είμαστε πιο συγκεκριμένοι:
  1. Για την αναγκαιότητα των έργων, δεν χρειάζεται να γράψουμε άλλα: για να αποφασιστούν αυτά τα έργα από πολιτικούς και τεχνοκράτες που μάλλον δεν πολυνοιάζονται για το Σίγρι, για να ξεκινήσουν μελέτες που κοστίζουν πολλά ευρώ για έργα που θα κοστίσουν πάααρα πολλά ευρώ, ε, αυτό σημαίνει πως τα έργα αυτά είναι αναγκαία, είναι απαραίτητα.
  2. Για το δεύτερο, τις μελέτες, έχουμε ήδη γράψει πως για μεν το Λιμάνι έχουν ολοκληρωθεί, για δε τον Δρόμο έχουν προχωρήσει αλλά πρέπει να ολοκληρωθούν.
  3. Και φτάνουμε στον τρίτο λόγο, την υπουργοποίηση του Νίκου Σηφουνάκη. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, εκεί στηρίζουμε όλες μας τις ελπίδες. Και την κατάσταση την ξέρει, και στην πλέον κατάλληλη θέση είναι, και έργο θέλει να αφήσει, και - επιπλέον - ήταν από τα σημαντικότερα σημεία στην τελευταία του προεκλογική ομιλία στο Δημοτικό Θέατρο η κριτική του προς την προηγούμςνη Κυβέρνηση, πως δεν προχώρησε τους οδικούς άξονες και το Λιμάνι του Σιγρίου.
Επίσης, ο Ν. Σηφουνάκης επανήλθε στο θέμα και στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου μετά την ορκωμοσία του στο νέο υπερ-Υπουργείο. “Αναφερόμενος σε έργα υποδομής στον τομέα των μεταφορών στη Λέσβο, ο κ. Σηφουνάκης έδωσε έμφαση στην ανάγκη να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την έναρξη των οδικών αξόνων Καλλονής - Πέτρας - Μολύβου και Καλλονής - Ερεσού - Σιγρίου, ενώ τόνισε ότι σε δεύτερο στάδιο θα προχωρήσει η ένταξή τους σε προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Για το λιμάνι του Σιγρίου υπογράμμισε ότι θα εντατικοποιήσει τις ενέργειες για την ολοκλήρωσή του”, γράφουν οι εφημερίδες της Μυτιλήνης. Πράγματα που τα είπε κι όταν έφτασε στο Σίγρι (για να πάει από κει στον Άη Στράτη), επισημαίνοντας μάλιστα πως για μεν το Λιμάνι ότι “έχουν βάλει πολλά μπαζώματα”, για δε τον δρόμο θα χρειαστούν ίσως και τρία χρόνια για να ολοκληρωθούν οι μελέτες. Κι εμείς του είπαμε να κάνει όσο πιο γρήγορα μπορεί!
Οπότε, ναι, αισιοδοξούμε! Ναι, πιστεύουμε πως είναι η κατάλληλη στιγμή για να γίνουν τα έργα. Και το στοίχημα αυτό πρέπει να το κερδίσει ο Νίκος Σηφουνάκης, ο οποίος είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στο κατάλληλο πόστο. Αλλιώς, “κλάφτα Χαράλαμπε”, που λέει και η παροιμία...

Δεν είχε ενταχθεί για το 2010 στις άγονες η γραμμή Λαύριο - Σίγρι!!

Στις 30 Οκτωβρίου αποχαιρετίσαμε το “Ταξιάρχης”, το οποίο πραγματοποίησε με εξαιρετική φερεγγυότητα το δρομολόγιο Λαύριο - Σίγρι - Άι Στράτης - Μύρινα - Καβάλα μια φορά την εβδομάδα και επιστροφή. Το δρομολόγιο, παρά τα γνωστά προβλήματα (έλλειψη ουσιαστικών υποδομών και κακή ώρα προσέγγισης), λειτούργησε και εξυπηρέτησε πολλούς επιβάτες και - ιδιαίτερα - φορτηγά. Όμως, με βάση τον προγραμματισμό που είχε γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου, το Σίγρι ΔΕΝ υπάρχει στις άγονες επιδοτούμενες από το Υπουργείο γραμμές, με άμεσο κίνδυνο του χρόνου να μην έρχεται καθόλου καράβι στο Σίγρι από το Λαύριο!! Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ συγκεκριμένες οι προσδοκίες της Δυτικής Λέσβου και κυρίως του Σιγρίου από τον Νίκο Σηφουνάκη (αρμόδιο Υφυπουργό για τις άγονες γραμμές): να εντάξει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και την προσέγγιση στο λιμάνι του Σιγρίου στις άγονες γραμμές, προκειμένου να γίνει η δημοπράτησή της τους επόμενους μήνες και να κατοχυρωθεί σε κάποια από τις ναυτιλιακές εταιρίες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να δένει το 2010 καράβι από το Λαύριο στο Σίγρι.
Στις “υψηλές προσδοκίες”, όμως, που έχουμε από τον Υφυπουργό Νίκο Σηφουνάκη, είναι ο εν καιρώ προγραμματισμός νέων ακτοπλοϊκών συνδέσεων (όπως γράφαμε στο προηγούμενο φύλλο), προς Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη, προς Βόλο, προς Σύρο, προς Σαντορίνη - Κρήτη και μαζί με τις γραμμές από Λαύριο προς Λήμνο - Καβάλα και από Θεσσαλονίκη προς Χίο - Σάμο - Κάλυμνο - Κω και Ρόδο, μπορούν να καταστήσουν το λιμάνι του Σιγρίου νέο ακτοπλοϊκό κόμβο του Αιγαίου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου