Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Το Μουσείο έκοψε την πίτα του...

Την πίτα του έκοψε σήμερα Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2009 το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους, με την παρουσία πλήθους κόσμου, μεταξύ των οποίων μπορέσαμε να δούμε παιδιά του Νηπιαγωνείου και του Δημοτικού Σχολείου Σιγρίου και του Γυμνασίου, τον Δήμαρχο Ερεσού-Αντίσσης Σωτήρη Καρδαρά, την Κωνσταντίνα, την Δέσποινα, τη Φιλίτσα, την Δεοδώρα και τον Γιάννη, τον Διευθυντή της Δασικής Υπηρεσίας Φώτη Κράλλη, τον Διοικητή του Τάγματος Εθνοφυλακής Άντισσας, τον Γιώργο Παπαδόπουλο, την Γιώτα, τον Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου "Θεοφάνης Σιγριανής" Γιάννη Τσίκνα, τον Πρόεδρο της Συνεταιριστικής Τράπεζας Λέσβου-Λήμνου Καλογρίδη, ο Γιάννης, εκπρόσωπος του Συλλόγου Ξεναγών Λέσβου, Δημοτικοι και Τοπικοί Σύμβουλοι και πολλοί άλλοι που μπορούν να μας συγχωρέσουν, αλλά δεν κρατούσαμε παρουσιολόγιο...
Αφού ευλογήθηκε η βασιλόπιτα, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Ακίνδυνος Καπελερτζής και ο Διευθυντής του Μουσείου Νίκος Ζούρος έκαναν τον καθιερωμένο απολογισμό του έτους που πέρασε, χαιρέτησε ο Δήμαρχος και έγινε η απονομή των αναμνηστικών στους μαθητές που συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά προγράμματα και στο διαγωνισμό φωτογραφίας που διοργάνωσε το Μουσείο. Κι ύστερα, κόπηκε η πίτα και μοιράστηκαν τα κομμάτια κατά το πρωτόκολλο, το οποίο είχε μεν κομμάτι για το μουσείο - ελαιοτριβείο Βρανά και τον σύλλογο ξεναγών (δικαίως...), αλλά όχι για τον Σύλλογο του Σιγρίου "Θεοφάνης", με τον οποίο το Μουσείο ήταν συνδιοργανωτής σε κάποιες εκδηλώσεις το έτος που πέρασε (κι αυτό γράφηκε για να μην επαναληφθεί...)
Και του χρόνου και κάθε επιτυχία στο έργο του Μουσείου, ευχόμαστε!

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Καπαπληκτικό!


Μια ωραιότατη θήκη "Σίγρι" για laptop βρήκαμε στο http://hanablack.wordpress.com/2009/04/07/undercover-laptop-satchel/. Όπως ξέρουμε, Sigri είναι μια ποικιλία καφέ που παράγεται στην Παπούα Νέα Γουινέα, εξαιρετικής ποιότητος και από τους πιο ακριβούς καφέδες στον κόσμο!
Όσο για την θήκη για το laptop σας, είναι από ανακυκλούμενα οικολογικά υλικά και με πολύ ωραία ζωηρά χρώματα!!!

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Πώς μπορώ να κερδίσω χρήματα με τα σκουπίδια μου…

Εσείς που πηγαίνετε με τα αυτοκίνητά σας στη Μυτιλήνη, μπορείτε να κερδίσετε λίγα χρήματα από τα σκουπίδια σας, πηγαίνοντάς τα στο μηχάνημα που λειτουργεί στο Πάρκινγκ, δίπλα στη Μαρίνα. Οι καταναλωτές που ανακυκλώνουν παραλαμβάνουν κουπόνια για έκπτωση στις αγορές τους, σε συνεργαζόμενα super markets ενώ έχουν την επιλογή να δωρίσουν την αντίστοιχη αξία του κουπονιού υπέρ κοινωνικού σκοπού. Ανακυκλώνονται μεταλλικά κουτιά (από αλουμίνιο και λευκοσίδηρο), γυάλινες φιάλες και πλαστικά μπουκάλια, αλλά και πλαστικές σακούλες και μπαταρίες 24 ώρες το 24ωρο! Το «έξυπνο» αυτό Κέντρο Ανακύκλωσης διαθέτει διαφορετικές εισόδους για κάθε υλικό στα 3 μηχανήματα, τα οποία διαβάζουν τα barcodes που αναγράφονται στη συσκευασία και αναγνωρίζουν τόσο την ποσότητα, όσο και το είδος των συσκευασιών που τους εισάγουμε, με αποτέλεσμα να αποτρέπονται λάθη που θα μείωναν την τελική απόδοση σε ό,τι αφορά στις ανακυκλώσιμες ποσότητες.
Λοιπόν, μην πηγαίνετε με άδεια χέρια στη Μυτιλήνη! Γεμίστε το πορτπαγκάζ του αυτοκινήτου με τα σκουπίδια αυτά και βγείτε διπλά κερδισμένοι, μειώνοντας τα σκουπίδια που πηγαίνουν για την χωματερή!

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

Χειμώνας στη γειτονιά μας...

Η θάλασσα αχνίζει! Είναι τόσο έντονο το φαινόμενο, που φαίνεται σα να υπάρχει ένα πολύ χαμηλό σύννεφο παράλληλα με τη θάλασσα!
Το φαινόμενο αυτό δημιουργείται λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας μεταξύ της θάλασσας και της ατμόσφαιρας, ακριβώς όπως όταν κάνουμε "χου" εκπνέοντας, που φαίνεται να βγάζουμε ατμό από το στόμα μας! Σάββατο χτες και Κυριακή σήμερα, μπροστά μας ένα από τα θαυμαστά της φύσης!
Σήμερα Κυριακή πρωί, η καμπάνα της Αγίας τριάδας δεν χτύπησε. Φαίνεται πως στο Μοναστήρι έχει πάγους και ο πατήρ Πρόχορος δεν μπόρεσε να κατεβεί...
Έδειξε πως είναι χειμώνας! Την Παρασκευή είχαμε πολύ ανεβασμένα μποφώρ, κρύο και βροχή... Χιόνισε, το έστρωσε από τον Ασώματο και πάνω, αλλά δεν ήταν τόσο πολύ ώστε να κλείσει ο δρόμος!

Ο ΔΡΟΜΟΣ, ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ και άλλες ιστορίες...

Κομμάτι-κομμάτι η «Εγνατία»;
Γράφει: Πολλάτου Μαρίνα
Εμπρος, 19/01/2010
Με τη δήλωση πως «επιτέλους νομίζω ότι μπήκε το νερό στ’ αυλάκι στο σημαντικότατο αυτό αναπτυξιακό έργο της Λέσβου», ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ν. Σηφουνάκης διαβεβαιώνει το δήμαρχο Ερεσού - Αντίσσης ότι το έργο του οποίου η μελέτη ανατέθηκε το 2003 τελειώνει έως τον Ιούνιο κι έτσι ήρθε η ώρα να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί.
Εντύπωση, πάντως, στην απάντηση που έδωσε ο υφυπουργός προκαλεί το γεγονός ότι αναφέρει και επιμένει και στους επιμέρους ανά τμήμα προϋπολογισμούς του οδικού έργου, που συνολικά θα κοστίσει 34,5 εκατ. ευρώ. Η τμηματική αυτή αναφορά δημιουργεί βάσιμα την εντύπωση πως ελλείψει του συνόλου της απαιτούμενης πίστωσης, θα επιδιωχθεί «έκπτωση» απ’ το βασικό στόχο κατασκευής ολόκληρης της «Εγνατίας» της Λέσβου, κάτι που θα γίνει με τμηματικές εντάξεις στο ΕΣΠΑ
.
Ο δήμαρχος Ερεσού - Αντίσσης, Σωτήρης Καρδαράς, ζήτησε εγγράφως απ’ τον υφυπουργό ενημέρωση για την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της μελέτης του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου. Ο κ. Σηφουνάκης, μετά την ενημέρωση που ζήτησε και έλαβε απ’ τη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων, απάντησε στο δήμαρχο πως η ενεργοποίηση του ενιαίου πλέον υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με κατεύθυνση της πολιτικής του ηγεσίας δημιουργεί την ασφαλή πρόβλεψη για ολοκλήρωση της μελέτης. Η οποία και αποτελεί την προϋπόθεση για ένταξη του έργου στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ).
Όπως σημειώνεται στην απάντηση του υφυπουργού, θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ όλο ή τμήμα του έργου «ανάλογα με τις διαμορφούμενες ανάγκες χρηματοδότησης οδικών αξόνων στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και κατά συνέπεια τη διαθεσιμότητα των συγκεκριμένων για αυτήν πόρων του ΕΣΠΑ».
Τρία τμήματα
Η γραπτή αυτή δήλωση αφενός εξασφαλίζει ότι το έργο θα επιβαρύνει το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών κι όχι το περιφερειακό, αφετέρου προοιωνίζει πως δε θα είναι το μοναδικό έργο που θα ενισχύσει το τομεακό πρόγραμμα στο νησιωτικό Βόρειο Αιγαίο. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι το ίδιο αισιόδοξη η προοπτική που δημιουργεί για το χρόνο περαίωσης της «Εγνατίας», αφού δεν αποκλείεται μέσω του Δ΄ Κ.Π.Σ. να μη γίνει όλος ο άξονας αλλά μόνο ένα ή δύο απ’ τα τρία τμήματά του.
Ειδικότερα, όπως τονίζεται στην απάντηση του κ. Σηφουνάκη, ο 48 χιλιομέτρων οδικός άξονας, σύμφωνα με τη μελέτη, θα έχει πλάτος 7,5 μέτρων και το κόστος για την κατασκευή του υπολογίζεται στα 34,5 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση, μάλιστα, των διαδικασιών και η έγκριση των μελετών προβλέπεται να ολοκληρωθεί το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ένταξη στο ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση του έργου.
Το πρώτο τμήμα ορίζεται απ’ την Καλλονή (Αρίσβη βάσει της μελέτης) έως το Σκαλοχώρι και θα έχει προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο, απ’ το Σκαλοχώρι έως τον κόμβο της Ερεσού, με προϋπολογισμό 14 εκατ. ευρώ και το τρίτο, απ’ τον κόμβο της Ερεσού έως το Σίγρι, προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ.
«Θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις, όπως κάνω απ’ το 2003 που με πρωτοβουλία μας ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης, ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα», κατέληξε ο κ. Σηφουνάκης στην απάντησή του στον κ. Καρδαρά, μη παραλείποντας να ασκήσει κριτική για το χαμένο χρόνο των 5,5 ετών που πρέπει τώρα να κερδηθεί ώστε να υλοποιηθεί το έργο.

ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΤΟ “ΤΡΕΝΟ” ΤΟΥ ΕΣΠΑ
“Στον αέρα” το λιμάνι Σιγρίου
Αιολικά Νέα, 20 Ιανουαρίου 2010
“Στον αέρα” βρίσκεται το μεγάλο και πολύπαθο έργο του λιμανιού στο Σίγρι, παρ’ όλο που από τον Ιούλιο έχει ανοίξει το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τα λιμενικά έργα και θα έπρεπε ήδη να έχει κατατεθεί προς ένταξη ο φάκελός του. Η μελέτη του σημαντικού αυτού έργου για την ανάπτυξη της βορειοδυτικής Λέσβου (και του νησιού μας γενικότερα) έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Μάιο, αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί οι τελευταίες διαδικασίες για να είναι ώριμο προς ένταξη στο εν λόγω πρόγραμμα.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις και τα εμπόδια που συνάντησε αυτό το έργο την τελευταία πενταετία μέχρι να φτάσει στην ολοκλήρωση της μελέτης, αλλά και η καθυστέρηση που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στην ολοκλήρωση του φακέλου, είναι πιθανό να μην επιτρέψουν την ένταξή του στο ΕΣΠΑ, να χαθεί δηλαδή και η τελευταία ευκαιρία να αποκτήσει το Σίγρι ένα νέο, σύγχρονο λιμάνι που θα συνδέει την Λέσβο μέσα σε λίγες ώρες με την ηπειρωτική χώρα.
Το ιστορικό
Το ιστορικό του έργου του λιμανιού στο Σίγρι ξεκινά από το 1997 όταν ξεκίνησαν οι διαδικασίες για να ανατεθεί η μελέτη. Το 2003 έγινε η προέγκριση χωροθέτησης των λιμενικών εγκαταστάσεων και έκτοτε ανατέθηκε η οριστική μελέτη. Η εκπόνηση της μελέτης προχώρησε με μεγάλες καθυστερήσεις και γι’ αυτό ολοκληρώθηκε 6 χρόνια αργότερα, τον περασμένο Μάιο.
Η Νομαρχία, μόλις πήρε στα χέρια της την μελέτη, έστειλε τον φάκελο του έργου στα αρμόδια Υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Εμπορικής Ναυτιλίας, με την πρόταση να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία θα ανάβει το “πράσινο φως” για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας, της Νομαρχίας και του Λιμενικού Ταμείου, με φορέα υλοποίησης τη Νομαρχία, για την διεκδίκηση της χρηματοδότησης του έργου.
Μέχρι και τον Οκτώβριο που έγιναν οι εκλογές, η προηγούμενη κυβέρνηση δεν εξέδωσε αυτή την απόφαση, ενώ οι νέες ηγεσίες των δύο Υπουργείων εξετάζουν το θέμα και πληροφορίες λένε ότι σύντομα θα εκδοθεί η ΚΥΑ.
Ωστόσο, άλλες έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκφράζει τις επιφυλάξεις του για την ορθότητα της μελέτης, ως προς την έκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων και γι’ αυτό καθυστερεί η έκδοση της ΚΥΑ.
Σε κάθε περίπτωση, εδώ και χρόνια, υπήρχε η ελπίδα ότι το σημαντικό αυτό έργο υποδομής θα μπορέσει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Το σχετικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τα λιμενικά έργα στην Περιφέρειά μας “άνοιξε” από τις 2 Ιουλίου του 2009, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί καμία πρόταση. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος για τα λιμενικά έργα στο Βόρειο Αιγαίο είναι 23 εκατ. ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός για το έργο του λιμανιού στο Σίγρι είναι 20 εκατ. ευρώ.
Μέχρι σήμερα η μοναδική πρόταση που έχει κατατεθεί στην Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας προέρχεται από τη Νομαρχία Χίου και αφορά το λιμάνι της Λαγκάδας, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ. Η αξιολόγηση των προτάσεων θα γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και το πρόγραμμα θα κλείσει όταν τα έργα που θα εγκριθούν συμπληρώσουν το ποσό των 23 εκατ. ευρώ.
Για να μπορέσει το λιμάνι του Σιγρίου να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, θα πρέπει άμεσα να εκδοθεί η ΚΥΑ, στην οποία θα προβλέπεται και ο φορέας υλοποίησης του έργου, ώστε να συνταχθούν στη συνέχεια τα τεύχη δημοπράτησης και να κατατεθεί ο φάκελος προς ένταξη στο πρόγραμμα. Σε διαφορετική περίπτωση και δεδομένου ότι το ποσό που θα διατεθεί στην Περιφέρειά μας (23 εκατ. ευρώ) επαρκεί για ελάχιστα μεγάλα έργα, το λιμάνι Σιγρίου θα μείνει για μια ακόμη φορά εκτός και την απίστευτη αυτή αδράνεια και κωλυσιεργία θα την πληρώσουν και πάλι οι κάτοικοι αυτού του νησιού.
Ο Θ. Βαλσαμίδης
Σε δήλωσή του για το θέμα στα “ΑΙ.Ν.” ο Αντινομάρχης, Θεόδωρος Βαλσαμίδης, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Εμείς ως Νομαρχία έχουμε στείλει από τον Μάιο τον φάκελο του έργου στα αρμόδια Υπουργεία, ζητώντας την έκδοση της ΚΥΑ που θα μας επιτρέπει να υπογράψουμε προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια και το Λιμενικό Ταμείο και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ως φορέας υλοποίησης, θα υποβάλλει την πρόταση για την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τα λιμενικά έργα. Μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί η ΚΥΑ και άρα δεν μπορούμε να υποβάλλουμε καμία πρόταση. Θα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες από δω και πέρα γιατί το λιμάνι Σιγρίου είναι ένα έργο ώριμο, με πλήρη φάκελο που μπορεί να διεκδικήσει χρηματοδότηση για να κατασκευαστεί».

Περί… μεγέθους
Εμπρός, 21 Ιανουαρίου 2010
Έντονη φημολογία υπάρχει το τελευταίο διάστημα σε σχέση με το λιμάνι Σιγρίου και την προοπτική το καθ’ όλα ώριμο έργο να μην είναι ακόμη… έτοιμο για ένταξη, αφού κάποιοι προβάλλουν αντιρρήσεις για το μέγεθός του, το οποίο σχολιάζουν ως πολύ μεγαλύτερο αναλογικά των δεδομένων της περιοχής.
Δεν ξέρουμε αν ευσταθούν οι φήμες και από πού διοχετεύονται. Αυτό που ξέρει η Λέσβος, και ειδικότερα ο δήμος Ερεσού - Αντίσσης, είναι πως ήδη δύο κυβερνήσεις έδωσαν τις ευλογίες τους για να γίνει με αυτά τα δεδομένα μεγέθους η μελέτη - προέγκριση χωροθέτησης με υπογραφή Ευάγγελου Βενιζέλου, έγκριση περιβαλλοντικών όρων με υπογραφή Γιώργου Σουφλιά -, οπότε κι ουδείς μπορεί τώρα εκ των υστέρων να δηλώνει έκπληκτος ή και να βάζει εμπόδια για την προώθηση του έργου.
Άντε, λοιπόν, με το καλό να προωθηθεί η ένταξή του στο ΠΕΠ, διότι η Χίος… καραδοκεί να εντάξει στο πρόγραμμα το δικό της λιμάνι.
ΜΑΡ.ΠΛ.

N. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: «ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΕΣΠΑ»
Ολοκληρώνεται ο φάκελος του άξονα Καλλονής – Σιγρίου
Αιολικά Νέα 19.01.2010 18:00:00
Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαδικασίες για την έγκριση των μελετών του νέου οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, με σκοπό την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων σε επιστολή του προς τον Δήμαρχο Ερεσού, Σωτήρη Καρδαρά, ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Σηφουνάκης, απαντώντας σε σχετική επιστολή του Δημάρχου για την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του φακέλου του έργου.
Παράλληλα, ο Υφυπουργός επισημαίνει στην απαντητική επιστολή του ότι η ενεργοποίηση του ενιαίου πλέον Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με κατεύθυνση της πολιτικής του ηγεσίας, δημιουργεί την ασφαλή πρόβλεψη για άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών. Αυτό αποτελεί και την προϋπόθεση για ένταξη στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου όλου ή τμημάτων του έργου, ανάλογα με τις διαμορφούμενες ανάγκες χρηματοδότησης οδικών αξόνων στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και κατά συνέπεια την διαθεσιμότητα των συγκεκριμένων γι’ αυτήν πόρων του ΕΣΠΑ.
Μέχρι τον Ιούνιο
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων για τον οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου, προκύπτουν τα παρακάτω:
- Η μελέτη εκπονήθηκε από το Γραφείο “Δοξιάδη - Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.”, με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων/ Γενική Γραμματεία Αιγαίου.
- Ως Διευθύνουσα Υπηρεσία έχει ορισθεί η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας και Προϊσταμένη Αρχή η Διεύθυνση Οδικών Έργων (Δ1) του ΥΠΕΧΩΔΕ.
- Το οικονομικό αντικείμενο της μελέτης είχε διαμορφωθεί αρχικά στα 2.347.762 ευρώ και στις 24/11/09 αυξήθηκε στα 3.560.000, προκειμένου να εγκριθεί ο υπό σύνταξη συνολικός προϋπολογισμός για το σύνολο των υποβληθεισών μελετών.
- Το μήκος του άξονα είναι 48 χλμ., με τυπική διατομή πλάτους 7,5 μέτρων.
- Η ολοκλήρωση των διαδικασιών και η έγκριση των μελετών προβλέπεται να ολοκληρωθεί το Α’ εξάμηνο το τρέχοντος έτους, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ένταξη στο ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση του έργου.
- Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 34,5 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει διαχωριστεί σε τρία μέρη για να είναι δυνατή η κατασκευή τμηματικά:
Α) Από Καλλονή ως το Σκαλοχώρι (προϋπολογισμός 12 εκατ. ευρώ).
Β) Από Σκαλοχώρι ως κόμβο Ερεσού (προϋπολογισμός 14 εκατ. ευρώ).
Γ) Από κόμβο Ερεσού ως το Σίγρι (προϋπολογισμός 8,5 εκατ. ευρώ).
Ο Υφυπουργός Μεταφορών
Ο κ. Σηφουνάκης, αναφερόμενος στην πορεία του έργου δήλωσε σχετικά: «Επιτέλους, νομίζω ότι “μπήκε το νερό στ’ αυλάκι” στο σημαντικό αυτό αναπτυξιακό έργο της Λέσβου και ότι θα κερδηθεί ο χαμένος χρόνος των τελευταίων 5,5 ετών, ώστε να είναι εφικτή η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις. Θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις, όπως κάνω από το 2003, που με πρωτοβουλία μας ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης, ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα».

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Το http://sigrion.blogspot.com και οι αναγνώστες του

Το blog αυτό δημιουργήθηκε για το Σίγρι και τους ανθρώπους του, αυτούς που γεννήθηκαν στο Σίγρι, αυτούς που κατοικούν στο Σίγρι, αυτούς που μένουν ή έμειναν στο Σίγρι, αυτούς που κατάγονται από το Σίγρι, αυτούς που επισκέφτηκαν έστω και μία φορά το Σίγρι αλλά και αυτούς που θα ήθελαν να το επισκεφτούν - δημιουργήθηκε, λοιπόν, για όλους αυτούς που αγαπούν το Σίγρι.
Κατά κύριο λόγο δημοσιεύονται τα κείμενα και οι φωτογραφίες της εφημερίδας "Σίγρι Σήμερα", αλλά όχι μόνο, καθώς συχνά η επικαιρότητα απαιτεί να υπάρχει άμεση ενημέρωση για διάφορα θέματα που "τρέχουν" και αφορούν στο χωριό μας.
Υπάρχουν, όμως, κι άλλα, τα οποία ο υπεύθυνος του blog δεν τα γνωρίζει, δεν πέφτουν στην αντίληψή του ή τα βλέπει αλλιώς.
Εσείς, λοιπόν, οι αναγνώστες επεμβαίνοντας μπορείτε να διορθώσετε, να προσθέσετε, να αφαιρέσετε και να πολλαπλασιάσετε - αναλόγως τι χρειάζεται να γίνει!
Γράψτε τα σχόλιά σας σε κάθε κείμενο που δημοσιεύεται και γίνετε αναγνώστης - αυτή, άλλωστε είναι και η δύναμη των blogs, αυτό θα κάνει και το δικό μας blog πιο δυνατό και πιο αποτελεσματικό, όποτε αυτό χρειαστεί!
Γιατί, το Σίγρι έχει ανάγκη τη συνδρομή του καθενός - όπου μπορεί ο καθένας, ό,τι μπορεί ο καθένας. Στον τομέα του. Με τις δυνάμεις που έχει. Κι αυτές οι δυνάμεις, αν συνυπολογιστούν, κάνουν ένα μεγάλο ποτάμι που μπορεί να φτάσει στο στόχο του.
Κι ο στόχος μας είναι το Σίγρι που αγαπάμε...

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2010

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ Ε/Γ-Ο/Γ "ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ"

Ισχύς από 19 Ιανουαρίου 2010 έως 4 Φεβρουαρίου 2010

ΛΑΥΡΙΟ - ΣΙΓΡΙ - ΚΑΒΑΛΑ
  • Τετάρτη 20.05 από Λαύριο προς Σίγρι.
  • Άφιξη στο Σίγρι την Πέμπτη στις 03.40
  • Αναχώρηση από Σίγρι Πέμπτη 04.30 για Άγιο Ευστράτιο - Μύρινα Λήμνου - Καβάλα.
  • Άφιξη στην Καβάλα Πέμπτη 15.15

ΚΑΒΑΛΑ - ΣΙΓΡΙ - ΛΑΥΡΙΟ
  • Τρίτη 17.30 από Καβάλα για Μύρινα Λήμνου - Άγιο Ευστράτιο - Σίγρι
  • Άφιξη στο Σίγρι Τετάρτη 04.20
  • Αναχώρηση από Σίγρι για Λαύριο Τετάρτη 05.05
  • Άφιξη στο Λαύριο 12.30

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

Γαληνός ρωτά Ρέππα στη Βουλή για το λιμάνι του Σιγρίου

- ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ερώτηση Γαληνού για το λιμάνι Σιγρίου
από τα ΑΙΟΛΙΚΑ ΝΕΑ 14.01.2010 18:00:00 Πολιτική
Ερώτηση για το πολύπαθο έργο του λιμανιού στο Σίγρι κατέθεσε ο Βουλευτής του Νομού μας, Σπύρος Γαληνός στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα. Ο κ. Γαληνός τονίζει στην ερώτησή του ότι το έργο είναι ώριμο προς ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και ρωτά τον Υπουργό σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την έγκαιρη έγκριση της μελέτης ώστε να υποβληθεί ο φάκελός του προς ένταξη.
Η δημιουργία του λιμανιού στο Σίγρι συζητείται εδώ και σχεδόν δυο δεκαετίες, αφού αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων της βόρειας πλευράς του νησιού. Το 1997 ανατέθηκε η εκπόνηση της οριστικής μελέτης έργων λιμένος Σιγρίου και η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων δόθηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση το καλοκαίρι του 2005, μετά από μεγάλη καθυστέρηση εξαιτίας της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων που μετακίνησε το έργο στην σημερινή του, οριστική θέση μελέτης. Η συνολική δαπάνη της μελέτης έφθασε το ποσό των 328.723 ευρώ.
Στην πορεία η Νομαρχία έδωσε εντολή για διαχωρισμό του έργου σε δύο υποέργα, το αλιευτικό καταφύγιο και το λιμάνι Σιγρίου και ο μελετητής συνέταξε δύο νέες μελέτες, με νέους προϋπολογισμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου του λιμανιού Σιγρίου ανέρχεται στο ποσό των 15.700.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ. Οι δύο μελέτες δεν έχουν πάρει ακόμη τις τελικές εγκρίσεις λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Ο Βουλευτής του Νομού μας, τονίζει στην ερώτηση που κατέθεσε στο αρμόδιο Υπουργείο ότι το έργο είναι έτοιμο προς ένταξη σε χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και η διαδικασία υποβολής του αιτήματος βρίσκεται σε κρίσιμη φάση. Παράλληλα υπογραμμίζει ότι “τυχόν καθυστέρηση έγκρισης του φακέλου θέτει εν κινδύνω την δυνατότητα ένταξης του έργου, περιορίζοντας σημαντικά την πιθανότητα πραγμάτωσής του”.

«Να προχωρήσει το λιμάνι Σιγρίου»
από το ΕΜΠΡΟΣ 14/01/2010
Να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια που καθυστερούν την έγκριση της οριστικής μελέτης του λιμένα Σιγρίου, ώστε απρόσκοπτα το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ζητά με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, ο βουλευτής του νομού Λέσβου της Ν.Δ. Σπύρος Γαληνός.
Ο κ. Γαληνός χαρακτηρίζει στην ίδια ερώτηση το λιμάνι Σιγρίου ως έργο ζωής για τη Λέσβο και πάγιο αίτημα των κατοίκων της και θυμίζει ότι η διαδικασία για την οριστική μελέτη ξεκίνησε το 1997 με την ανάθεσή της. Το 2005, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ στη συνέχεια υπήρξε εντολή της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Λέσβου για διαχωρισμό του έργου σε δύο επιμέρους έργα: «Αλιευτικό καταφύγιο Σιγρίου» και «Λιμένα Σιγρίου». Ο προϋπολογισμός του έργου «Λιμένας Σιγρίου» ανέρχεται στο ποσό των 15.700.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., και οι δύο μελέτες σύμφωνα με τον κ. Γαληνό «εκκρεμούν προς έγκριση γιατί υπάρχουν γραφειοκρατικές διαδικασίες».
Ο βουλευτής επισημαίνοντας ότι το έργο είναι ώριμο προς ένταξη για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και η διαδικασία υποβολής του αιτήματος βρίσκεται σε κρίσιμη φάση κι έτσι τυχόν καθυστέρηση έγκρισης θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα ένταξής του, ρωτά τον υπουργό «σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την έγκαιρη έγκριση της μελέτης».

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010

ΕΚΤΑΚΤΟΣ ΕΙΔΗΣΙΣ: Αναμένεται κατάπλους Ε/Γ-Ο/Γ "Ταξιάρχης" εις λιμένα Σιγρίου τας προσεχείς ημέρας δι' εκτέλεσιν δρομολογίου εκ Λαυρίου προς Καβάλαν

Με την καραμπόλα που γίνεται, με την ανάληψη από μέρους του πλοίου "Ταξιάρχης" των γραμμών που εκτελούσε το πλοίο "Θεόφιλος", το οποίο θα παραμείνει για 15 μέρες εκτός λειτουργίας για την ετήσια επισκευή του, ξαφνικά και για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, το ΣΙΓΡΙ μπαίνει και πάλι στον ακτοπλοϊκό χάρτη του Αιγαίου!
Συγκεκριμένα, επαναλαμβάνονται τα εβδομαδιαία δρομολόγια του Ε/Γ-ο/Γ "Ταξιάρχης" από το λιμάνι του Λαυρίου για το Σίγρι, με προορισμό Άγιο Ευστράτιο - Μύρινα Λήμνου - Καβάλα και επιστροφή.
Φυσικά, για τον προγραμματισμό αυτό δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, πουθενά και από κανέναν, γεγονός που αποδεικνύει πως τέτοια σοβαρά θέματα εξακολουθούν να γίνονται "στο γόνατο", αντί να υπάρχει προγραμματισμός σε βάθος χρόνου, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα στον επιβάτη να επιλέγει το δρομολόγιό του όχι την προηγούμενη ημέρα, αλλά πολύ καιρό πριν. Έτσι, σήμερα Πέμπτη 13 Ιανουαρίου, ως το απόγευμα, με εξαίρεση το Λιμεναρχείο, ΚΑΝΕΙΣ στην δυτική Λέσβο (ακόμη και αυτοί που έπρεπε!!!) δεν ήξερε τα ακριβή δρομολόγια του πλοίου! Κι εμείς, μόλις τα μάθουμε, θα σας τα μεταφέρουμε. Ως τότε, τηλεφωνήστε στο Λιμεναρχείο ή στα πρακτορεία της ΝΕΛ.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ λένε πως το δρομολόγιο θα κρατήσει τρεις εβδομάδες, δηλαδή έξι αφιξοαναχωρήσεις.

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010

Κάτι ξέρουμε κι εμείς από νοτιά....


Συνεχίζουν να φυσούν, εδώ και πολλές - πολλές μέρες, οι νοτιάδες.
Ισχυροί, πολύ ισχυροί άνεμοι, που μας έχουν ζαλίσει όλους...
Το Σίγρι πάντοτε ταλαιπωρείται από τους αέρηδες.
Και τους νότιους, και τους βόριους.
Αυτή τη φορά, οι νοτιάδες κράτησαν πολύ, πάρα πολύ!
Αλλά εμείς, κάτι ξέρουμε από ανέμους. και δεν τους φοβόμαστε!

ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΙΓΡΙ










Πραγματοποιήθηκε και στο Σίγρι, παρουσία πλήθους κόσμου, η τελετή του Αγιασμού των Υδάτων. Δύο ήταν οι θαρραλέοι που βούτηξαν για να πιάσουν το Σταυρό και τυχερός στάθηκε ο Μανώλης Π. Παναγιωτάρας.
Στη συνέχεια, στο χώρο του Λαογραφικού Μουσείου Σιγρίου κόπηκαν οι βασιλόπιτες του Δήμου και του Συλλόγου "Θεοφάνης Σιγριανής"
Και του χρόνου!

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Οι "Παπαροκάδες" και το Σίγρι

Όταν οι "Παπαροκάδες" είχαν επιτυχία και το cd τους πουλούσε χιλιάδες αντίτυπα, σχεδόν δεν το είχαμε προσέξει πως στο εξώφυλλο του πρώτου τους δίσκου υπήρχε το Σίγρι!
Μάλιστα, το ίδιο ηλιοβασίλεμα βρίσκεται και στο εσώφυλλο του δεύτερου δίσκου τους!!!
Ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα, στις αγκάλες του Φάρους και αριστερά η Νησιώπη - φωτογραφία που ανάλογη έχουν τραβήξει χιλιάδες τουρίστες από τις στροφές.

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

Η νοτιά "σήκωσε" τα σκαλάκια...

Οι ισχυροί νότιοι άνεμοι που εξακολουθούν να πνέουν στο Αιγαίο, εκτός από τις πλημμυρίδες που έφεραν, είχαν ως αποτέλεσμα να πάθουν σοβαρές ζημιές τα δυο σκαλάκια στα οποία δένουν τις βάρκες τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς του Σιγρίου.
Στην πρώτη φωτογραφία βλέπετε το "Σκαλάκι", πριν τον Άη-Νικόλα, να είναι βυθισμένο και τα τελευταία του μαδέρια να τα έχει πάρει η ν0τιά.
Στη δεύτερη φωτογραφία βλέπετε το σκαλάκι στου "Λαμπρίνη", πώς ήταν πριν και πώς κατήντησε.
Περιττό να πούμε πως και τα δυο χρειάζονται άμεση επισκευή...

Ο "Παράδεισός" τους είναι ΕΔΩ!

Στην Ευρώπη, όλοι αναζητούν τον "Παράδεισό" τους, έναν τόπο που αποτελεί την Εδέμ για τον κουρασμένο Ευρωπαίο. Έτσι, σε κάθε απόδρασή τους κάθε καλοκαίρι, ψάχνουν για τον ιδανικό τους τόπο, που θα γαληνέψει την ψυχή τους, θα τους δώσει τις χαρές που λαχταρούν και που θα νιώθουν περήφανοι που τον διάλεξαν.
Ο Μιχάλης και η Ιωάννα είναι από τη Σουηδία και πριν μερικά χρόνια ήρθαν εδώ και (μάλλον γρήγορα) αγόρασαν σπίτι στο Σίγρι, το αγάπησαν και από τότε έρχονται πολύ συχνά, ενώ μια φορά τον χρόνο φέρνουν περί τους σαράντα φοιτητές για τα μεταπτυχιακά τους...
Ο Μιχάλης και η Ιωάννα διαφημίζουν το Σίγρι παντού. Έγραψαν κι ένα βιβλίο (που σημειώνει καλές πωλήσεις και θερμές κριτικές) για την εμπειρία τους από την αγορά του σπιτιού και την ανακάλυψη ενός καινούριου κόσμου στην ακριτική Ελλάδα, ενώ πολύ συχνές είναι οι αναφορές σε σουηδικές εφημερίδες για την περίπτωσή τους. Τελευταία, αυτή με τον εύγλωττο τίτλο "Ο Παράδεισος λέγεται Σίγρι" και, κρίμα που δεν ξέρουμε σουηδικά, να σας το μεταφράσουμε...