Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Εξασφάλισε χρηματοδότηση...

Γεγονός η «Εγνατία» της Λέσβου
Γράφει: Πολλάτου Μαρίνα Eφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ 23/08/2011

Ένα απ’ τα μεγαλύτερα έργα της Λέσβου, ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου, η ντόπια «Εγνατία», εξασφάλισε χρηματοδότηση, και μάλιστα από τομεακό πρόγραμμα, για να γίνει πραγματικότητα. Λίγες μόλις μέρες μετά την υποβολή της σχετικής πρότασης, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το μεγάλο οδικό έργο που χρόνια τώρα περιμένει η δυτική Λέσβος. Περιοχή που αναμένει και την ένταξη του λιμανιού του Σιγρίου για να αποκτήσει τις βασικές εκείνες υποδομές που θα περιορίσουν την απομόνωσή της.
Πολύ σύντομα ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση του έργου «Κατασκευή - Αναβάθμιση του Οδικού Άξονα Καλλονής - Σιγρίου Λέσβου», που όπως ανακοινώθηκε απ’ το πολιτικό γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκου Σηφουνάκη, την προηγούμενη Παρασκευή εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007 - 2013», μπαίνοντας έτσι στην τελική ευθεία προς τη δημοπράτησή του.
Ο προϋπολογισμός με τον οποίο εντάχθηκε το έργο είναι 44,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα τέσσερα θα διατεθούν για την απόκτηση εδαφικών εκτάσεων (αγορά, απαλλοτριώσεις).
Με… προσπεράσεις
Όπως προκύπτει και απ’ τη συνοπτική αναφορά στην απόφαση ένταξης των κυριότερων παρεμβάσεων που θα υλοποιηθούν, με το έργο θα αλλάξει εντελώς η κατάσταση της σύνδεσης του κεντρικού με το δυτικό τμήμα του νησιού. Οι νέες χαράξεις, οι παρακάμψεις των χωριών, οι διαπλατύνσεις και βελτιώσεις σε μεγάλα τμήματα του δρόμου αναμένεται να διαφοροποιήσουν τις συνθήκες, παρέχοντας τη δυνατότητα για σύντμηση της απόστασης και του χρόνου που χρειάζεται κανείς για να μεταβεί στο Σίγρι.
Ειδικότερα, στο έργο συνολικού μήκους 46,7 χιλιομέτρων θα πραγματοποιηθούν τα εξής:
- Σε μήκος 21 περίπου χιλιομέτρων του υφιστάμενου οδικού άξονα θα γίνει βελτίωση της βατότητας, διαπλάτυνση του δρόμου κ.ά.. Οι εργασίες αυτές αφορούν στα τμήματα: Από έξοδο Δαφίων μέχρι το ύψος της Μονής Λειμώνος. Από έξοδο Φίλιας μέχρι την είσοδο του Σκαλοχωρίου. Από έξοδο Βατούσας μέχρι την είσοδο της Άντισσας. Από έξοδο Άντισσας (στον κόμβο της Ερεσού) μέχρι την αρχή των ελιγμών πάνω από το Σίγρι.
- Σε τμήματα συνολικού μήκους 25,7 χλμ. θα γίνει νέα χάραξη και συγκεκριμένα: η παράκαμψη της Καλλονής και των Δαφίων, η παραλλαγή της Φίλιας, η παραλλαγή του τμήματος Σκαλοχωρίου - Βατούσας, η παράκαμψη της Άντισσας, η παραλλαγή του Σιγρίου (κατάργηση των ελιγμών).
Μονή και διπλή λωρίδα
Όπως αναφέρεται στην απόφαση ένταξης που υπογράφει ο γενικός γραμματέας Δημόσιων Έργων, Γιάννης Οικονομίδης, η διατομή επί της συνολικής διαδρομής των 46,7 χιλιομέτρων θα είναι συνολικού πλάτους 12 μέτρων, ενώ σε δυσχερή τμήματα όπου η κλίση είναι μεγάλη θα κατασκευασθεί πρόσθετη λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων (σε συνολικό μήκος 10,4 χιλιομέτρων). Θα κατασκευασθούν επίσης οκτώ ισόπεδοι κόμβοι κατά μήκος της χάραξης, καθώς και μία γέφυρα στην Άντισσα.

Επιπλέον, προβλέπονται έργα αποχέτευσης-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλισης, οδοφωτισμού, πρασίνου, καθώς και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες και μετακινήσεις δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας. Το επόμενο, μάλιστα, διάστημα αναμένεται η αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προχωρήσει στη δημοπράτηση του έργου.
Σε καιρούς κρίσης…
«Με την υπογραφή της ένταξης σε τομεακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ “μπήκε πια το νερό στ’ αυλάκι” σε ό,τι αφορά στην πρωτίστως αναπτυξιακού χαρακτήρα δημόσια υποδομή της Λέσβου, που είναι ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου», τονίζει σε δήλωσή του ο Νίκος Σηφουνάκης, προσθέτοντας: «Πραγματικά χαίρομαι γιατί για αυτό το έργο προσωπικά ασχολήθηκα απ’ το 2002 που ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης με φορέα χρηματοδότησης το τέως Υπουργείο Αιγαίου, και δε σταμάτησα να εργάζομαι προς την κατεύθυνση υλοποίησης του έργου όλα αυτά τα χρόνια. Χαίρομαι ακόμη γιατί, παρά την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα, το έργο εντάχθηκε, χρηματοδοτείται κι ετοιμάζεται να δημοπρατηθεί.»
Συνεχίζοντας, ο αναπληρωτής υπουργός σχολιάζει πως τα μεγάλα δημόσια έργα και δη αυτά που σχεδιάζονται, προγραμματίζονται κι εκτελούνται απ’ την κεντρική διοίκηση, διέπονται από λογής-λογής διαδικασίες που επιβάλλει η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, γι’ αυτό απαιτείται πολύς χρόνος απ’ τη στιγμή που ανατίθεται η εκπόνηση της μελέτης μέχρι που να αρχίσει να δουλεύει η πρώτη μπουλντόζα. «Ελπίζω ότι θα εξελιχθεί ομαλά και η διαδικασία της δημοπράτησης ώστε να ξεκινήσει επιτέλους το έργο. Παράλληλα, ο ίδιος και οι συνεργάτες μου παρακολουθούμε στενά και την εξέλιξη του άλλου μεγάλου έργου, που είναι ο οδικός άξονας Καλλονής - Πέτρας», καταλήγει ο κ. Σηφουνάκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου