Σε είκοσι περίπου μέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο ανάδοχος.
Περισσότερα στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ με πλήρες ρεπορτάζ.
Έως
τις αρχές Μαΐου, το πολύ σε ένα μήνα απ' τη δημοπράτησή του, το έργο
του λιμένα Σιγρίου που δημοπρατήθηκε την προηγούμενη Τρίτη, αναμένεται
να έχει ανάδοχο.
Αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα με ενστάσεις και προσφυγές, η συμβασιοποίησή του είναι εφικτό να γίνει στις αρχές Ιουνίου και έτσι απ' αυτό το καλοκαίρι, και για τα επόμενα δύο χρόνια, στο Σίγρι να κατασκευάζεται το νέο μεγάλο λιμάνι του νησιού, η βασική πύλη της δυτικής Λέσβου.
Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ανακοίνωσε ότι η «Εγνατία Α.Ε.», φορέας υλοποίησης του έργου «Επιβατικός και Εμπορικός Λιμένας Σιγρίου», δημοσιοποίησε τη δημοπράτησή του στις 8 Απριλίου, τονίζοντας παράλληλα ότι ο νέος λιμένας που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με την εκπνοή τού 2013, έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει κατά κύριο λόγο τα πλοία που θα εκτελούν δρομολόγια από τη Ραφήνα προς το Σίγρι, αλλά και από τη βόρειο Ελλάδα.
Σε δήλωσή του, μάλιστα, ο περιφερειάρχης Νάσος Γιακαλής είχε επισημάνει πως παρά τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν και τις δυσοίωνες προβλέψεις, «το έργο θα προχωρήσει κανονικά».
Οκτώ εταιρείες
Σύμφωνα με πληροφορίες που πήραμε από στελέχη τής «Εγνατία Α.Ε.», ο διαγωνισμός διεξήχθη κανονικά και μάλιστα υπεβλήθησαν συνολικά οκτώ προσφορές από εργοληπτικές εταιρείες, στην πλειοψηφία τους γνωστές στο φορέα υλοποίησης και από άλλα έργα.
Μεταξύ των εταιρειών ήταν απ' τη Θεσσαλονίκη, όπου και η έδρα τής «Εγνατία Α.Ε.», η ΕΤΕΘ Α.Ε. και η «Αθωνική Τεχνική Α.Ε.», ενώ συμμετείχε και η ΑΛΤΕΚ Α.Ε., που υλοποιεί πολλά μεγάλα έργα στη Λέσβο.
Οι προσφορές που κατατέθηκαν για το έργο προϋπολογισμού (με το Φ.Π.Α.) ύψους 13.920.000 ευρώ, κυμάνθηκαν σε ποσοστά έκπτωσης από περίπου 7% έως 33%.
Το αμέσως επόμενο βήμα της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι ο επανέλεγχος με διασταύρωση με τα τραπεζικά ιδρύματα της γνησιότητας των εγγυητικών επιστολών που κατατέθηκαν, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, ενώ αμέσως μετά θα συνταχθεί το πρακτικό της επιτροπής με την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.
Θα μεσολαβήσει η περίοδος των πέντε ημερών για την υποβολή ενστάσεων και στη συνέχεια το διοικητικό συμβούλιο του φορέα υλοποίησης θα προχωρήσει στην ανάδειξη του αναδόχου, που αναμένεται να έχει οριστικοποιηθεί μετά το Πάσχα και μέχρι τις αρχές του Μαΐου, αν φυσικά δεν υπάρξει κάτι που θα ανατρέψει τα δεδομένα.
Θα ακολουθήσει απ' το Ελεγκτικό Συνέδριο ο προσυμβατικός έλεγχος που γίνεται για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα ύψους άνω των πέντε εκατομμυρίων ευρώ και στη συνέχεια, μόλις έρθει η σύμφωνη γνώμη, θα συμβασιοποιηθεί το έργο. Συνολικά η όλη διαδικασία - επαναλαμβάνουμε, χωρίς απρόοπτα - θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο, οπότε και θα μπορεί να ξεκινήσει το έργο.
Αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα με ενστάσεις και προσφυγές, η συμβασιοποίησή του είναι εφικτό να γίνει στις αρχές Ιουνίου και έτσι απ' αυτό το καλοκαίρι, και για τα επόμενα δύο χρόνια, στο Σίγρι να κατασκευάζεται το νέο μεγάλο λιμάνι του νησιού, η βασική πύλη της δυτικής Λέσβου.
Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ανακοίνωσε ότι η «Εγνατία Α.Ε.», φορέας υλοποίησης του έργου «Επιβατικός και Εμπορικός Λιμένας Σιγρίου», δημοσιοποίησε τη δημοπράτησή του στις 8 Απριλίου, τονίζοντας παράλληλα ότι ο νέος λιμένας που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με την εκπνοή τού 2013, έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει κατά κύριο λόγο τα πλοία που θα εκτελούν δρομολόγια από τη Ραφήνα προς το Σίγρι, αλλά και από τη βόρειο Ελλάδα.
Σε δήλωσή του, μάλιστα, ο περιφερειάρχης Νάσος Γιακαλής είχε επισημάνει πως παρά τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν και τις δυσοίωνες προβλέψεις, «το έργο θα προχωρήσει κανονικά».
Οκτώ εταιρείες
Σύμφωνα με πληροφορίες που πήραμε από στελέχη τής «Εγνατία Α.Ε.», ο διαγωνισμός διεξήχθη κανονικά και μάλιστα υπεβλήθησαν συνολικά οκτώ προσφορές από εργοληπτικές εταιρείες, στην πλειοψηφία τους γνωστές στο φορέα υλοποίησης και από άλλα έργα.
Μεταξύ των εταιρειών ήταν απ' τη Θεσσαλονίκη, όπου και η έδρα τής «Εγνατία Α.Ε.», η ΕΤΕΘ Α.Ε. και η «Αθωνική Τεχνική Α.Ε.», ενώ συμμετείχε και η ΑΛΤΕΚ Α.Ε., που υλοποιεί πολλά μεγάλα έργα στη Λέσβο.
Οι προσφορές που κατατέθηκαν για το έργο προϋπολογισμού (με το Φ.Π.Α.) ύψους 13.920.000 ευρώ, κυμάνθηκαν σε ποσοστά έκπτωσης από περίπου 7% έως 33%.
Το αμέσως επόμενο βήμα της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι ο επανέλεγχος με διασταύρωση με τα τραπεζικά ιδρύματα της γνησιότητας των εγγυητικών επιστολών που κατατέθηκαν, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, ενώ αμέσως μετά θα συνταχθεί το πρακτικό της επιτροπής με την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.
Θα μεσολαβήσει η περίοδος των πέντε ημερών για την υποβολή ενστάσεων και στη συνέχεια το διοικητικό συμβούλιο του φορέα υλοποίησης θα προχωρήσει στην ανάδειξη του αναδόχου, που αναμένεται να έχει οριστικοποιηθεί μετά το Πάσχα και μέχρι τις αρχές του Μαΐου, αν φυσικά δεν υπάρξει κάτι που θα ανατρέψει τα δεδομένα.
Θα ακολουθήσει απ' το Ελεγκτικό Συνέδριο ο προσυμβατικός έλεγχος που γίνεται για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα ύψους άνω των πέντε εκατομμυρίων ευρώ και στη συνέχεια, μόλις έρθει η σύμφωνη γνώμη, θα συμβασιοποιηθεί το έργο. Συνολικά η όλη διαδικασία - επαναλαμβάνουμε, χωρίς απρόοπτα - θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο, οπότε και θα μπορεί να ξεκινήσει το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου