Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Η αφορμή ήταν το ΑΤΜ στο Σίγρι...

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση έγινε στο Σίγρι, με αφορμή το  πάγιο αίτημα για εκτατάσταση ΑΤΜ.
Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Το Σίγρι, λοιπόν, όπως και πολλά άλλα χωριά, ζητάει εδώ και χρόνια, την τοποθέτηση και λειτουργία μηχανήματος αυτόματης ανάληψης χρημάτων, το οποίο όλοι ξέρουμε ως ΑΤΜ. Μάλιστα, στην κατεύθυνση αυτή, μαζεύτηκαν υπογραφές από τους επαγγελματίες και στάλθηκαν σε όλες τις τράπεζες, επιστολές στάλθηκαν και από τον Σύλλογο "Θεοφάνης Σιγριανής", ενέργειες έχει κάνει και η Κοινότητα, ενώ και το Μουσείο έχει ενεργήσει προκειμένου να τοποθετηθει εκεί το μηχάνημα.
Μιλάμε για ενέργειες που μετρούν δεκαετία και πάνω...
Αλλά οι τράπεζες - τότε, ήταν και πολλές, όχι σαν και τώρα, που είναι τέσσερις! - οι τράπεζες, λοιπόν, τσιμουδιά! Κιχ! Ούτε "ναι" (γιατί έπρεπε να τοποθετήσουν το ΑΤΜ), ούτε "όχι" (γιατί θα μας κακοκάρδιζαν και μπορεί και να μας έχαναν από πελάτες). Γι' αυτό και δεν απάντησαν επισήμως (τουλάχιστον στους επαγγελματίες και στο Σύλλογο).
 Εν τω μεταξύ, οι τράσπεζες έμειναν τέσσερις, η Ελλάδα μπήκε σε κρίση και μνημόνια, επιβλήθηκαν τα capital controls και γενικώς, τίποτα δεν θυμίζει τις εποχές που δέναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα.
Τώρα, όλα είναι ζορισμένα ακόμα και οι τράπεζες, ναι οι τράπεζες, που μοίραζαν διακοποδάνεια!
Αλλά, το μπίρι μπίρι, συνεχιζόταν. Κι από το facebook, κι από το κάθε που πηγαίναμε στην τράπεζα, κι από όποιον γνωστό είχαμε, κι από μέιλ που στέλναμε - τέλος πάντων, δεν το αφήσαμε το θέμα....
Κάποιοι από μας, μάλιστα, έκαναν στενό μαρκάρισμα στους γνωστούς τους (μπαίναν στο κατάστημα της τράπεζας πρωί κι έφευγαν με το που σκολούσαν οι υπάλληλοι...) και, ε, έσπασε ο διάολος το ποδάρι του και το πράγμα μπήκε στο τραπέζι.
Ίσως όχι ακριβώς όπως το θέλαμε εμείς, αλλά ΜΠΗΚΕ στο τραπέζι!
Έτσι, ειδοποιήθηκε το χωριό πως την Παρασκευή στις 13:30 θα έρθουν από την Τράπεζα Πειραιώς να μας μιλήσουν για το ΑΤΜ.
Χαρήκαμε,  είναι η αλήθεια! Χαρήκαμε πολύ! Μάλιστα, σχεδόν το αποφασίσαμε πως καταλληλότερος χώρος για να τοποθετηθεί το ΑΤΜ είναι η Κοινότητα, εκεί που είναι η κλειστή είσοδος. 
Πράγματι, λοιπόν, μιάμιση το μεσημέρι, ο Θεόφιλος και η Βίκυ ήταν ακριβείς στο ραντεβού τους.
Κόσμος μαζεύτηκε αρκετός, γιατί, είπαμε, το θέμα του ΑΤΜ μας αφορά και η τοποθέτησή του θα λύσει κάποια θέματα λευστότητας. Στη συνάντηση επίσης ήρθε και ο Αντιδήμαρχος της περιοχής μας κ. Ρούσσης.
Αλλά, ο διευθυντής της Τράπεζας πειραιώς της Μυτιλήνης ήταν σαφής: Το αίτημα προωθείται από το κατάστημα Μυτιλήνς, συμφωνούμε μαζί σας για την αναγκαιότητά του, ξέρουμε και για τα πολεμικά πλοία, και για τους επισκέπτες του Μουσείου και για τα γιωτ και για εσάς που μετακινείστε στην Καλλονή, όμως για φέτος, δεν υπάρχει περίπτωση η τράπεζα να τοποθετήσει ΑΤΜ. Και, όπως φαίνεται, καμία άλλη τράπεζα. Είμαστε εδώ, για να βρούμε εναλλακτικές που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τους κατοίκους του Σιγρίου και τους επισκέπτες. Και αυτές οι εναλλακτικές είναι το e-banking και το μηχάνημα POS που εγκαθιστούν οι απαγγελματίες και δέχεται κάρτες. Είτε το θέλουμε, είτε όχι, η χρήση των μετρητών περιορίζεται και επεκτείνεται η χρήση του πλαστικού χρήματος, της κάρτας.
Η συζήτηση ορισμένες φορές ήταν αρκετά ζωηρή, γιατί δεν είναι αύκολο κανείς να αποδεχτεί ότι για μια ακόμα φορά δεν ικανοποιείται ένα δίκαιο αίτημα που "θα μας λύσει τα χέρια", ούτε μονομιάς μπορεί να γίνει κατανοητό ότι με τη χρήση του e-banking και του POS σχεδόν μηδενίζεται η ανάγκη για ΑΤΜ. Όμως, γι' αυτό γίνονται οι συζητήσεις (για όσους έχουν ανοιχτά αυτιά), για να καταλάβει ο ένας τον άλλον και να βρεθεί μια λύση, η πλέον εφικτή και πρόσφορη.
Η τράπεζα υποσχέθηκε να μην "παγώσει" το θέμα του ΑΤΜ, αλλά να συνεχίσει να το προωθεί, πρότεινε όμως σ' όλους τους συναλλασσόμενους να χρησιμοποιούν το e-banking με το οποίο θα κάνουν τις βασικές συναλλαγές τους, και οι επαγγελματίες να τοποθετήσουν το μηχάνημα POS με το οποίο θα εξυπηρετηθούν και οι επισκέπτες. Μάλιστα, υπήρξε ενημέρωση για θέματα προμήθειάς του και του κόστους συναλλαγών, ώστε να είναι εφικτή η τοποθέτησή του.

Λοιπόν; Μείναμε ικανοποιημένοι με την επίσκεψη των ανθρώπων της τράπεζας Πειραιώς; Οι ίδιοι ήταν σίγουρα άψογοι: άμεσοι, ενημερωτικοί, ξεκάθαροι, αναλυτικοί, σαφείς, μας έδωσαν να καταλάβουμε. Για το ΑΤΜ από την άλλη, οι ελπίδες που είχαν πρόσκαιρα ανθίσει δεςν ευωδόθηκαν. Πάντως, η ενημέρωση για το e-banking και το POS (και τις προμήθειες) ήταν κατατοπιστική και για κάποιους από εμάς σίγουρα θα φανεί χρήσιμη.
Όπως και να έχει, καλό είναι να υπάρχει επικοινωνία, ενημέρωση και προτάσεις που οδηγούν σε λύσεις.
Προσωπικά, εκτιμώ ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Τράπεζα Πειραιώς προχώρησε σ' αυτήν την κίνηση και ευχαριστώ τον Θεόφιλο και τη Βίκυ για την καλή τους διάθεση.
Αντώνης Χιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου