Καθόλου τυχαία δεν είναι, ως φαίνεται, η επιτυχία του δρομολογίου Θεσσαλονίκη - Σίγρι - Χίος ως κάτω, την Ρόδο που εγκαινίασε το πλοίο “Διαγόρας” με πρωτοβουλία της πλοιοκτήτριας εταιρείας BluestarFerries. Απεναντίας, και παρά τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν, αποδεικνύεται πως το λιμάνι του Σιγρίου μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή πύλη για τη Λέσβο και να εξελιχθεί σε κομβικό σημείο στο Αιγαίο για την ακτοπλοϊα.
Πράγματι, αν παρατηρήσει κανείς τον χάρτη του Αρχιπελάγους, εύκολα διαπιστώνει πως το Σίγρι βρίσκεται στην καρδιά του Αιγαίου και αν απ’ αυτό ξεκινήσουν γραμμές που ενώνουν κορυφαίους προορισμούς, θα αναπτυχθεί η ακτοπλοϊα και τα οφέλη θα είναι πολλά, τόσο για τους επιβάτες και τις μεταφορές προϊόντων (αφού θα μπορούν να υπάρχουν δρομολόγια για να εξυπηρετούνται), όσο και για τις ναυτιλιακές εταιρείες που, σε δύσκολους καιρούς, μπορούν να αναπτύξουν κερδοφόρα δράση.
Αλλά, ας είμαστε πιο συγκεκριμένοι:
1. Πόσες ώρες κάνει το καράβι για Μυτιλήνη; Καμιά δωδεκαριά! Ξέρουμε όλοι πως με ένα καράβι σχετικά γρήγορο, από Λαύριο ή Ραφήνα ο χρόνος (απευθείας προσέγγιση) θα έπεφτε στο μισό. Όσο για το Πειραιάς - Σίγρι με ένα γρήγορο καράβι, να ξέρατε πόσος κόσμος θα άλλαζε γνώμη για το μακρύ ταξίδι για τη Μυτιλήνη...
2. “Φωνάζει” πως το Σίγρι μπορεί να συνδεθεί ακτοπλοϊκά με τον Βόλο. Παλιότερα υπήρχε γραμμή (της ΝΕΛ) προς Μυτιλήνη, αλλά δείτε στον χάρτη πόσο πιο κοντά έρχεται η Λέσβος με τη Θεσσαλία με λιμάνι προσέγγισης το Σίγρι!
3. Πολύ κοντύτερα με τη Λέσβο έρχεται η Καβάλα και η Λήμνος (αν δεν προσεγγίζει το καράβι στον Άι-Στράτη).
4. ...Αλλά και η Σαμοθράκη και η Αλεξανδρούπολη.
5. Κοντά έρχονται και οι Κυκλάδες, με το λιμάνι της Σύρου (και το πλοίο μπορεί να συνεχίζει για Πειραιά).
6. Μπορεί να ανοίξει μια γραμμή για Σαντορίνη και Ηράκλειο.
7. Από τα αλιευτικά χρονικά ξέρουμε πως τα μεγάλα ψαροκάικα πηγαίνουν Σκύρο και Κύμη Ευβοίας. Γιατί όχι και ένα επιβατηγό πλοίο;
8 Τέλος, είδαμε πόσο εξυπηρετικό είναι το πλοίο από Θεσσαλονίκη. Σε εννιά ώρες είσαι Λέσβο! )
9 ...και συνεχίζεις για Χίο, Σάμο, Κάλυμνο, Κω και Ρόδο.
Φυσικά, μπορούν να γίνουν πολλοί συνδυασμοί μεταξύ αυτών των προορισμών, ιδιαίτερα από την ηπειρωτική Βόρεια Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη και Βόλο) προς τα νησιά (Χίο - Σάμο - Κω - Ρόδο και Σαντορίνη - Ηράκλειο). Όταν, με το καλό, γίνει το νέο λιμάνι του Σιγρίου, πρέπει να μπουν στόχοι για την ανάπτυξη της ακτοπλοϊας, προς όφελος του τόπου, των επιβατών και των ακτοπλοϊκών εταιρειών, βεβαίως - βεβαίως...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου