Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Μεγάλη κινητικότητα για το λιμάνι... (και μπορεί να ζαλιστούμε!)

ΣΙΓΡΙ: ΕΝΩ ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΣΤΕΝΕΥΟΥΝ ΑΣΦΥΚΤΙΚΑ
Προς νέα τροποποίηση η μελέτη για το λιμάνι
03.02.2010 Αιολικά Νέα
Έντονη κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα σχετικά με το μεγάλο έργο του λιμανιού στο Σίγρι, που μπορεί να ενταχθεί τους επόμενους μήνες στο πρόγραμμα των λιμενικών έργων του ΕΣΠΑ που έχει ανοίξει από το καλοκαίρι. Χθες, η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας, Σοφία Θεολογίτου συγκάλεσε σύσκεψη για το θέμα στην οποία κλήθηκαν ο Νομάρχης, Παύλος Βογιατζής, ο Αντινομάρχης, Θεόδωρος Βαλσαμίδης, ο Γενικός Διευθυντής της Νομαρχίας, Γιώργος Σπανέλλης, ο Δήμαρχος Ερεσού, Σωτήρης Καρδαράς, η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Πέλλα Ανδριώτου και υπηρεσιακοί παράγοντες της Διαχειριστικής Αρχής. Το θέμα της σύσκεψης ήταν οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθηθούν για να γίνει τροποποίηση της μελέτης του έργου, όπως προωθείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με σκοπό το νέο λιμάνι που θα κατασκευαστεί να είναι μικρότερο από αυτό που προβλέπεται στην μελέτη που έχει ολοκληρωθεί. Ο Υφυπουργός, Νίκος Σηφουνάκης συγκάλεσε πρόσφατα συσκέψεις για το θέμα αυτό στο Υπουργείο, στην Αθήνα όπου εκφράστηκε η άποψη ότι ο σχεδιασμός του έργου, βάσει της μελέτης, δεν συνάδει με το περιβάλλον του Σιγρίου και τονίστηκε ότι πρέπει να μειωθεί η χερσαία ζώνη.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτές οι διαπιστώσεις γίνονται με αρκετά χρόνια καθυστέρηση και αφού πλέον η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και έχει σταλεί στα αρμόδια Υπουργεία για την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ, που θα ορίζει τον φορέα υλοποίησης του έργου. Επιπλέον, η χρονική συγκυρία είναι κρίσιμη για την τύχη του έργου, δεδομένου ότι το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που θα χρηματοδοτήσει λιμενικά έργα έχει ανοίξει από τον Ιούλιο και οι προθεσμίες είναι ασφυκτικές για να μπορέσει να κατατεθεί προς έγκριση ο φάκελος του έργου.
Κατά την διάρκεια της σύσκεψης έγινε ανταλλαγή απόψεων για τις δυνατότητες που υπάρχουν, έστω και σήμερα, να τροποποιηθεί η μελέτη χωρίς να χαθεί η ευκαιρία ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ. Η Νομαρχία ανέλαβε να εξετάσει τις δυνατότητες αυτές και αποφασίστηκε το έργο του λιμανιού στο Σίγρι που συζητιέται πάνω από 10 χρόνια να εξεταστεί και πάλι σε νέα σύσκεψη που θα γίνει την Δευτέρα με τον κ. Σηφουνάκη.
Ο Νομάρχης
Σε σχετική δήλωσή του για το θέμα στα “ΑΙ.Ν.” ο Νομάρχης, Παύλος Βογιατζής, επεσήμανε: «Προσπαθούμε να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση για να υλοποιηθεί αυτό το σημαντικό έργο υποδομής με τον σωστό τρόπο. Θα εξετάσουμε όλες τις δυνατότητες και τις πιθανότητες και θα πραγματοποιηθεί και νέα σύσκεψη για το θέμα τις προσεχείς ημέρες. Πάντως πρέπει να εκτελεστεί αυτή την Προγραμματική Περίοδο και αυτός είναι ο στόχος μας».
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΡΕΣΟΥ:
«Το λιμάνι του Σιγρίου πρέπει να προλάβει το τρένο του ΕΣΠΑ»
05.02.2010 Αιολικά Νέα
Την αγωνία του για την τύχη που θα έχει τελικά το πολύπαθο έργο του λιμανιού στο Σίγρι, εξέφρασε μιλώντας στα “ΑΙ.Ν.” ο Δήμαρχος Ερεσού - Αντίσσης, Σωτήρης Καρδαράς. Ο κ. Καρδαράς συμμετείχε στην σύσκεψη που έγινε την Τρίτη, στην Περιφέρεια για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν, ώστε να τροποποιηθεί η μελέτη για να μειωθεί η χερσαία ζώνη, χωρίς ωστόσο να κινδυνέψει το έργο να μείνει εκτός ΕΣΠΑ.
Ο ίδιος εξέφρασε τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις του για την δυνατότητα που υπάρχει να γίνει τροποποίηση της μελέτης άμεσα, δεδομένου ότι το αργότερο μέχρι τις 14 Απριλίου πρέπει να κατατεθεί ο πλήρης φάκελος στην Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας για να διεκδικηθεί η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα των λιμενικών έργων. Κι αυτό γιατί στις 14 Απριλίου θα κλείσει η προθεσμία υποβολής των προτάσεων και θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των έργων που θα υλοποιηθούν μέσω του ΕΣΠΑ.
«Ίσως είναι αργά»
Ο Δήμαρχος Ερεσού γνωρίζει καλά το ιστορικό του έργου που ξεκινά από το 1997. Παράλληλα γνωρίζει καλά την αναγκαιότητα κατασκευής αυτού του σημαντικού έργου υποδομής για την ανάπτυξη της βορειοδυτικής πλευράς, αλλά και ολόκληρης της Λέσβου. Γι’ αυτό και μιλώντας στα “ΑΙ.Ν.” δεν έκρυψε την αγωνία του για το αποτέλεσμα που θα έχουν αυτές οι συσκέψεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα ώστε να αλλάξει η μελέτη στο “παρά πέντε”: «Το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ είναι η τελευταία ευκαιρία που μας δίνεται να υλοποιήσουμε αυτό το μεγάλο έργο που ήδη έχει περάσει από “σαράντα κύματα”. Δεν πρέπει να την χάσουμε αυτή την ευκαιρία. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο αυτό το έργο τώρα που φτάσαμε στην τελική ευθεία», υπογράμμισε ο κ. Καρδαράς.
Ωστόσο παραδέχτηκε ότι μπορεί και ο ίδιος να συμφωνεί πως το λιμάνι θα ήταν καλύτερα να γίνει μικρότερο από αυτό που προβλέπεται στην μελέτη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν δέχεται να ξεκινήσουν όλες οι διαδικασίες των αδειοδοτήσεων από την αρχή, από την στιγμή που τα χρονικά περιθώρια είναι πλέον ασφυκτικά για την χρηματοδότηση του έργου: «Ίσως θα έπρεπε η μελέτη να προβλέπει μικρότερες χερσαίες εγκαταστάσεις, αλλά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μπούμε στην διαδικασία νέων εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων. Αυτές οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες και το μόνο που θα καταφέρουμε θα είναι να χάσουμε το έργο. Αν μπορεί να γίνει τροποποίηση με συνοπτικές και άμεσες διαδικασίες ας γίνει. Διαφορετικά πιστεύω ότι το έργο πρέπει να γίνει πάση θυσία από το ΕΣΠΑ με την μελέτη που έχει ολοκληρωθεί».

Ο οδικός άξονας
19 Ιανουαρίου 2010, "Δημοκράτης"
Η μελέτη του οδικού άξονα Καλλονής ' Σιγρίου, σύμφωνα με την ενημέρωση της Γ. Γραμματείας Δημοσίων Έργων:
- Εκπονείται απ' το Γραφείο «Δοξιάδη - Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.» με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων /Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Ν.Π.
- Ως Διευθύνουσα Υπηρεσία έχει ορισθεί η ΔΔΕ Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και Προϊσταμένη Αρχή η Διεύθυνση Οδικών έργων (Δ1).
- Το οικονομικό αντικείμενο της μελέτης ανήρχετο σε 2.347.762 ευρώ, στις 24-11-09. Αυξήθηκε στα 3.560.000 ευρώ, προκειμένου να εγκριθεί ο υπό σύνταξη συγκριτικός πίνακας για το σύνολο των υποβλειθησών μελετών.
- Το μήκος του άξονα είναι 48 χιλιόμετρα, με τυπική διατομή πλάτους 7,5 μέτρων.
- Η ολοκλήρωση των διαδικασιών και η έγκριση των παραπάνω μελετών, προβλέπεται να ολοκληρωθεί το Α' εξάμηνο του τρέχοντος έτους, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ένταξη στο ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση του έργου.
- Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 34,5 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο έχει διαχωριστεί σε τρία μέρη, για να είναι δυνατή η κατασκευή του τμηματικά:
Από Καλλονή ως το Σκαλοχώρι (προϋπ. 12 εκατ. ευρώ)
Από Σκαλοχώρι έως κόμβο Ερεσού (προϋπ. 14 εκατ. ευρώ)
Από κόμβο Ερεσού ως το Σίγρι (προϋπ. 8,5 εκατ. ευρώ).
Ο Ν. Σηφουνάκης αναφερόμενος στην επίσημη ενημέρωση για την πορεία του όλου έργου, δήλωσε σχετικά:
«Επιτέλους νομίζω ότι «μπήκε το νερό στ' αυλάκι» στο σημαντικότατο αυτό αναπτυξιακό έργο της Λέσβου και ότι θα κερδιθεί ο χαμένος χρόνος των τελευταίων 5,5 ετών, ώστε να είναι εφικτή η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ και να εξασφαλισθούν οι αναγκαίες πιστώσεις.
Θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις, όπως κάνω από το 2003 που με πρωτοβουλία μας ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης, ώστε να έχουμε γρήγορα αποτέλεσμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: